hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم| تمدید نمایشگاه کتاب قم تا 22 دی ماه

قم| تمدید نمایشگاه کتاب قم تا 22 دی ماه

رئیس اتحادیه ناشران قم گفت: مایشگاه کتاب قم که از 13 دی ماه در محل نمایشگاه های دائمی قم آغاز شده است، مقرر بود تا 20 دی ماه به پایان برسد اما با توجه به تقارن روزهای برگزاری این نمایشگاه با شهادت سردار سلیمانی و تعطیلی که با توجه به مناسبت تشییع آن سردار شهید رخ داد این نمایشگاه تا 22 دی ماه میزبان علاقمندان است.


حمید خرمی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب یکی از بزرگترین رویداد های فرهنگی استان قم محسوب می شود، اظهار کرد: درچهاردهمین نمایشگاه کتاب قم و سومین نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان ۹۰ هزار عنوان کتاب عرضه شده‌است و یکی از ویژگی های حائز اهمیت این نمایشگاه حضور بهترین و موفق‌ترین ناشران کشور و عرضه آثار آن‌هاست.
به گزارش رویداد ایران، وی با بیان اینکه نمایشگاه فوق از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های استان میزبان علاقه‌مندان است، ادامه داد: دراین نمایشگاه که از ۱۳ دی ماه جاری آغاز و تا 22 دی ماه ادامه دارد، ۳۴۱ ناشر آثار خود را در ۲۴۰ غرفه به نمایش در آورده‌اند.
رئیس اتحادیه ناشران قم گفت:‌ برگزاری همزمان چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان و سومین نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان از دیگر ویژگی این نمایشگاه است که موجب شده تا در تمام موضوع‌ها کتاب‌های مختلفی عرضه شود.
 خرمی، افزود: کتاب‌های عرضه‌شده در این نمایشگاه در موضوع‌های ادبیات، تاریخ و فلسفه، هنر، پزشکی، حقوق، کتب دانشگاهی، زبان، کمک آموزشی، کودک و نوجوان، روانشناسی و حوزوی است.
 وی اظهار داشت: در این نمایشگاه 5 میلیارد ریال بن کارت توزیع می‌شود ضمن اینکه حداقل تخفیف کتاب‌های عرضه‌ شده ۳۰ درصد است.
 خرمی با بیان اینکه یک میلیون ریال بن خرید کتاب به هر بازدیدکننده این نمایشگاه تعلق می‌گیرد، ادامه داد: با توجه به اینکه نمایشگاه روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، از مردم قم درخواست می‌شود که بازدید خود را به ساعت‌های پایانی موکول نکنند.
 وی با اشاره به ظرفیت‌های چاپ و نشر قم گفت: این استان درحوزه چاپ کتاب‌های دینی رتبه نخست کشور و در بخش عمومی در جایگاه دوم صنعت چاپ کشور قرار دارد ضمن اینکه در بخش کودک و نوجوان نیز رتبه دوم کشور را برخوردار است.
خرمی با تاکید بر اینکه یک هزار و ۳۰۸ ناشر در قم وجود دارد، یادآور شد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه جاری مجوز هفت هزار و ۸۷۹  عنوان کتاب در این استان صادر و ۲۳ هزار و ۴۷۱ کتاب به مدارس اهدا شده‌ و ۵۸۸ هزار و ۷۲۰ جلد کتاب نیز از این استان به کشورهای مختلف صادر شده‌ است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد